מהו גישור גירושין?

גישור הוא הפתרון האולטימטיבי עבור זוגות המעוניינים להתגרש אך לא מעוניינים לצאת למאבק משפטי. ישנם תחומים רבים שבהםמהו גישור גירושין? ניתן לפנות לאפיק של גישור כמו תחום העסקים למשל. גם במקרה הזה, מטרת ההליך היא להימנע מסכסוך משפטי שאף פעם לא ניתן לדעת כמה כסף הוא יעלה, כמה זמן הוא יימשך ומה יהיו תוצאותיו. הליכי גישור מקובלים בנוסף בתחומים כמו צרכנות, פלילים, שכנות ועוד.

גישור גירושין מאפשר לכם לקחת אחריות על עתידכם

כשבני זוג בוחרים לצאת למאבק משפטי, הם חייבים לקחת בחשבון שאת השורה הסופית, יאמר השופט. לא מדובר על עניין של מה בכך, שכן במקרים רבים אף לא אחד מבני הזוג מרגיש שהצדק נעשה. בהליך של גישור גירושין לעומת זאת, הסכם הגירושין מתגבש בדרך של הבנה והכלה. המשמעות היא שבני הזוג הם אלה שמחליטים כיצד ייראו הסדרי המשמורת, כיצד הרכוש שלהם יחולק וכיצד ייראה העתיד של המשפחה, לאחר הגירושין.

גישור זוהי הדרך הקלה, החסכונית והמהירה ביותר להתגרש

מטבע הדברים, ככול שישנן יותר סוגיות שיש לדון בהן וככול שהסוגיות יותר מורכבות, כך ההליך של הגישור יהיה ממושך יותר ויכלול יותר פגישת בין בני הזוג והמגשר. עם זאת, גם כשמדובר בסוגיות רבות ומורכבות יחסית, עדיין ניתן לראות שהליך שיתנהל בבית המשפט, יהיה ארוך יותר. זהו למעשה אחד היתרונות המרכזיים של פנייה להליך גישור גירושין, שלא מתאפיין בסחבת משפטית שאין לדעת מתי תסתיים.

תיקי גירושין יכולים להימשך זמן רב מאוד שלא לצורך מסיבות רבות ומגוונות. בהליך גישור גירושין לעומת זאת, בני הזוג הם אלו שקובעים את הקצב ומחליטים באיזו תדירות יתקיימו הפגישות עם המגשר. כיוון שמדובר בהליך קצר יחסית וכיוון שאין צורך לשלם שכר טרחה לעורכי דין, בסופו של דבר מדובר גם בתהליך שיכול לחסוך לכם הרבה מאוד כסף. למעשה רוב הסיכויים שכל אחד מבני הזוג יצטרך להשקיע פחות מ-10,000 שקלים ובמקרים רבים מדובר אף בהרבה פחות.

להליך הגירושין יש השפעה גם על ההתפתחות של הילדים

מעבר ליתרונות הרבים שגלומים בהליך הגישור עבור בני הזוג ובכלל זה חיסכון בכסף, אנרגיה וזמן, חשוב להדגיש שמדובר גם בהליך הטוב ביותר עבור הילדים. נסו לדמיין את ההבדל בין ילד שהוריו מתגרשים בבית המשפט לבין ילד שהוריו מתגרשים בדרך של הבנה הדדית, הכלה ושיתוף. ילד שהוריו מתגרשים במסגרת של גישור, לומד שגם במקרה שבו קיימת מחלוקת, עדיין ניתן לגשר על הפערים בדרך של שיחה נעימה. ילד שהוריו מתגרשים בהליך שכולל מאבק משפטי לעומת זאת, לומד שהוריו זקוקים לאנשי מקצוע כדי לתקשר זה עם זו.

 הליך גישור גירושין – כך זה עובד

הליך של גישור גירושין הוא הליך סודי לחלוטין וכל מה שנאמר בקליניקה של המגשר, נשאר בין כותלי הקליניקה. כמו כן בני זוג שבוחרים בהליך של גישור, לוקחים חלק בתהליך מרצונם החופשי. איש לא יכול לאלץ אדם אחר להצטרף להליך של גישור וזאת בניגוד גמור להליך משפטי כמובן.

בנוסף ניתן לראות כי בהליך גישור גירושין, בני הזוג מגיעים לפתרונות השונים בכוחות עצמם. הפתרונות לא נכפים עליהם על ידי צד שלישי שכן המגשר הוא ניטרלי לחלוטין. מגשר מקצועי יכול לסייע לבני הזוג להביע את עמדותיהם באווירה רגועה, להשקיט את הרוחות ולנהל את התהליך ביד בטוחה אך לעולם לא יביע את עמדתו או ינסה להשפיע על מי מהצדדים.

אם אתם מעוניינים לעבור את תהליך הגירושין בדרך של הסכמה הדדית, הבנה והכלה, להימנע מסכסוך משפטי יקר, מתיש ומסורבל ולעשות את הדבר הנכון ביותר לא רק עבורכם אלא גם עבור הילדים שלכם, רוב הסיכויים שהליך גישור גירושין הוא הפתרון המושלם עבורכם. בהצלחה!

מקורות מידע:

עו"ד מיה שפילמן, מגשרת גירושין מוסמכת. גישור גירושין – ליווי וייעוץ אישי ללא צורך בבתי משפט.

 

אולי יעניין אותך גם:

אלכוהול, ניקוטין, קפאין והפרעות שינה

מנוחת לילה מושלמת: אפשר ללמוד הרגלי שינה טובים

מחקר: שילוב טיפולים טבעיים ותרופתיים מסייע לעייפות כרונית

דילוג לתוכן