אבחון עייפות כרונית באמצעות אירידיולוגיה

אבחון עייפות כרונית באמצעות אירידיולוגיהנהוג להתייחס לעיניים בתור חלון לנפש של האדם. אלא שיכולים להיות להן תפקידים חשובים לא פחות. בשנים האחרונות עלתה הפופולאריות של שיטת אבחון אלטרנטיבית המתבוננת בעיניים של האדם – או ליתר דיוק בקשתית שלו – ומנסה ללמוד עליו לא מעט דרך ניתוח התבנית, הגוונים והתכונות האחרות שלה

למרות שמדובר בשיטת אבחון שלא בהכרח מוכחת מבחינה מחקרית, אינספור אנשים יטענו שהיא זו שעשתה עבורם את ההבדל בסופו של יום ושאפשרה להם להבין ממה הם סובלים.

לא מעט אנשים באוכלוסייה סובלים מהבעיה של עייפות כרונית, אשר משבשת את איכות החיים שלהם בצורה דרמטית. לעייפות הכרונית מגוון רחב של גורמים אפשריים, שמעלים שאלה אחת: האם ניתן ללמוד עליהם דרך אירידולוגיה? כפי שתראו מיד, התשובה לשאלה הזו נוטה להיות חיובית בהחלט.

שיטת האבחון שיכולה לגלות הכל

אירידולוגיה היא שיטה המציעה אבחון שאינו פולשני של מצב הגוף, תוך כדי סקירה של קשתית העין. ההנחה העומדת בבסיס התורה הזו היא שאיברי ומערכות הגוף השונים מקושרים בצורה ישירה לעין ו"משדרים" מסרים מסוימים לגבי המצב התפקודי שלהם. המשמעות היא שהשיטה מאפשרת לא פעם לגלות את הגורמים הנקודתיים המביאים לעייפות הכרונית (שהיא כשלעצמה מהווה במידה מסוימת תיאור סובייקטיבי שהאדם חש או חווה בפועל).

איתור הקשרים האלה הוא אחד היתרונות המרכזיים של אירידולוגיה כשיטת אבחון. כאשר היא נעשית על ידי גורם מומחה בתחום, ניתן ללמוד על לא מעט גורמים בגוף שבין

"תופעות הלוואי" שלהם ניתן למנות את העייפות המשפיעה לרעה על האדם. בין היתר מדובר כאן במצבים דוגמת בעיות המופיעות במערכת העיכול של האדם, חוסרים או לחלופין עודפים ברכיבים חיוניים לגוף, אלרגיות או רגישויות שהאדם סובל מהן, רעלים שהוא נחשף אליהם בצורה נקודתית או קבועה ואפילו בעיות רגשיות ומנטליות שמלוות אותו.

אז איך מטפלים?

אירידולוגיה היא שיטה אבחונית אך ייתכן בהחלט שכדאי להכניס לתמונת האבחון שיטות נוספות. המלצה של לא מעט אנשים היא להתבסס על אירידולוגיה כדרך ראשונית למפות את מצב הגוף, להבין גורמי סיכון פוטנציאליים לבעיות שונות (אבחון שברפואה הקונבנציונלית הוא ארוך במיוחד ועלול לכלול גיחות הולכות וחוזרות לרופאים שונים) ולאחר מכן להכניס לתמונה את דרכי האבחון המסורתיות.

אם בעקבות האבחון המבוסס על קשתית העין הסיק הגורם המאבחן שהאדם סובל מתפקוד לקוי של מערכת העיכול – אם לוקחים דוגמא אחת מני רבות – כן מומלץ לבצע בדיקות השלמה שיכולות למפות באופן מדויק את הבעיה ואת ממדיה.

בקשר שבין המצבים הגופניים השונים לבין העייפות הכרונית מסתתר גם הפתרון האפשרי שלה. נקודת המוצא היא שטיפול נקודתי בבעיה המאובחנת עשוי להחזיר לתפקוד תקין את מצב הגוף הכללי, לרבות שאלת העייפות שלו. במילים אחרות: אם פותרים את הבעיה המביאה מלכתחילה לעייפות הכרונית, עם או בלי תסמינים אחרים, ניתן למנוע הישנות של הבעיה.

מצרך מבוקש: סבלנות

הקושי העיקרי הוא שהתחום הזה אינו שחור ולבן. פעמים רבות עייפות כרונית מאפיינת מצבים רפואיים מורכבים או כאלה שנותרו ללא טיפול במשך שנים ארוכות. בהמשך לכך עשוי להיווצר מצב בו העייפות נגרמת עקב שילוב בין מספר גורמים, אשר ייתכן שיהיה צורך לטפל בכל אחד מהם בנפרד.

אבחון בשיטת האירידולוגיה יכול בהחלט להיות נקודת ההתחלה ולקצר תהליכים, אם כי אתם צריכים להיות ערוכים לכך שייתכן שיהיה צורך שתעבור תקופה מסוימת עד שתהיה בטוחים שהשארתם את העייפות הכרונית מאחוריכם.

דילוג לתוכן