כיצד נטורופתיה מתייחסת לטיפול בתסמונת העייפות הכרונית?

נטורופתיהאין זה סוד שהרפואה הקונבנציונלית לא יודעת עדיין כיצד להתמודד עם תסמונת התשישות הכרונית מבחינה תרפויטית ולכן אין זה פלא שרבים מהלוקים בתסמונת פונים בצר להם למטפלים המגיעים מעולם הרפואה האלטרנטיבית. בין התחומים הרבים אליהם פונים הסובלים מהתסמונת ניתן למצוא את הנטורופתיה, לפיה הדרך להחלמה ולמניעת תחלואה עוברת בעידוד מנגנוני הריפוי הטבעיים הטמונים בכל אחד ואחת מאתנו.

כמו כן לפי הנטורופתיה על מנת ליהנות מבריאות שלמה יש לעצב למטופל דרך חיים בריאה יותר הכוללת תזונה נכונה, פעילות גופנית, שימוש בצמחי מרפא ועוד.

אבחון לפי הנטורופתיה

הטיפול באדם הסובל מתשישות כרונית מתחיל בשיחה בין המטפל למטופל, שבמהלכה מנסה המטפל למפות את התסמינים ולהבין מה הם הגורמים הפוטנציאליים לתסמינים מהם סובל המטופל. בניגוד לרפואה המערבית, המכירה בכך שלמרות עשרות שנות מחקר, הגורמים לתסמונת עדיין לא ידועים, לפי הנטורופתיה ניתן בנקל לאתר את הגורמים לבעיה.

במסגרת התשאול יברר המטפל מה הם הרגלי התזונה של המטופל, האם הוא עוסק בפעילות גופנית, באיזו דרגת עצימות ובאיזה סוג של פעילות גופנית מדובר ובנוסף ינסה המטפל לדלות כמה שיותר פרטים אודות מצבו הרגשי של המטופל, אודות התמיכה החברתית שלו ועוד. ישנם כלי אבחון נוספים שייתכן כי ייעשה בהם שימוש כמו לדוגמה אבחון אנרגטי, כירולוגיה, אירידיולוגיה ואבחון לפי הדופק, כאשר כל שיטות האבחון האלטרנטיביות ללא יוצאת מן הכלל לא הוכחו כיעילות במחקרים קליניים מבוקרים, קחו זאת לתשומת לבכם.

הטיפול לפי הנטורופתיה

הטיפול בתסמונת התשישות הכרונית לפי הנטורופתיה כולל מספר אלמנטים להלן:

  • סילוק רעלים חיצוני – הכוונה היא בעיקר לצמצום החשיפה לתרופות, כימיקלים מסוגים שונים, זיהום אוויר, צבעי מאכל, חומרי הדברה או כל גורם אחר שאנו נחשפים אליו באופן יומיומי, המחליש את מערכות הגוף השונות.
  • סילוק רעלים פנימי – הכוונה היא לניקוי מערכת העיכול, טיפול בקנדידה, צמצום היצירה של רדיקלים חופשיים ועוד.
  • חיזוק המערכת החיסונית – הכוונה היא בעיקר לתמיכה במערכת החיסון על ידי שינוי הרגלי התזונה והעשרת התפריט במרכיבים עשירים בוויטמינים ומינרלים.
  • פעילות גופנית – ברוב המוחלט של המקרים הטיפול יכלול הנחיות לעיסוק בפעילות גופנית בהתאם ליכולותיו של המטופל.
  • צמחי מרפא – במסגרת הטיפול הנטורופתי נעשה שימוש נרחב ביותר בצמחי מרפא שונים, כאשר חלק מהצמחים מיועדים לגרום לתחושת רעננות, אחרים מיועדים להמריץ את מחזור הדם, ישנם המיועדים לניקוי רעלים ועוד.
  • אלמנטים אפשריים נוספים – תרגילי נשימה, תרגילים להרפיית השרירים, מדיטציה, דמיון מודרך ועוד.
דילוג לתוכן